Importeurs kijken op afstand mee en zien nu ook de meerwaarde van het verzamelen van gegevens. Alleen bieden zij geen enkele mogelijkheid om de privacy van de gebruiker te waarborgen; je geeft als het ware al jouw data uit handen.
Mag dat zomaar? Dat is een lastige discussie, waar op dit moment nog geen sluitend antwoord op is. Wij werken met een open platform waarin we zowel de gegevens vanuit onze eigen blackbox als die vanuit de automotive verzamelen. Dat is relevant voor jou, want vaak beheer je verschillende merken auto’s binnen één wagenpark. In de toekomst verwachten we een verschuiving van de blackbox naar gegevens via de leverancier. Dan is het des te belangrijker dat alle verzamelde informatie in één keer inzichtelijk is, in één look and feel.
De auto gaat van bezit naar gebruik. Dat is deels wat wij nu al mogelijk maken met carsharing. Je gaat steeds meer auto’s delen, en dan wordt realtime inzicht extra belangrijk. Elektrisch rijden neemt toe, en in de toekomst krijgen we ook nog te maken met de zelfrijdende auto — maar dat zal niet heel snel gaan. Voor al deze ontwikkelingen blijft inzicht essentieel. Dus ook de komende 25 jaar bieden wij voertuigenbeheer aan, voor iedereen. Zorgeloos en met gemak!
Vooraf goed bepalen wat je wilt meten
De mogelijkheden lijken eindeloos en daarom is het belangrijk dat je van tevoren weet wát je wilt meten. De positie, de afgelegde route of bijvoorbeeld het feit dat het zwaailicht draait, kan belangrijke informatie verschaffen over het (mogelijk) gebruik van een voertuig. Het is belangrijk om deze wensen vooraf goed te inventariseren, zodat je én de juiste gegevens verzamelt én uit al die big data de relevante informatie haalt waar je daadwerkelijk iets mee kunt. Daarbij helpen wij je graag, want het is lastige materie.
We leveren niet alleen het systeem af, maar begeleiden je ook bij het verkrijgen van inzichten uit de data. Daarnaast leveren we rapportages aan de hand waarvan je je processen weer kunt bijsturen. We denken met je mee over welke gegevens je zou kunnen en mogen verzamelen én welke gegevens toegevoegde waarde bieden voor je bedrijfsvoering.
Totaalinzicht kan soms ook confronterend zijn, en daarom is het voortraject zo belangrijk. Wat is het doel, waarom zetten we een voertuigsysteem in en wat gaan we ermee doen? Omdat wij graag werken met betrouwbare data, verzamelen we deze gegevens zelf met behulp van onze eigen systemen. Alle verzamelde data is daarmee onafhankelijk.
In de snel veranderende telematica markt, zijn wij een betrouwbare business partner op het gebied van fleet managementoplossingen, met (onze eigen ontwikkelde) premium blackbox producten én excellente dienstverlening.
Hoe staat Transscope er over 25 jaar voor?
Importeurs kijken op afstand mee en zien nu ook de meerwaarde van het verzamelen van gegevens. Alleen bieden zij geen enkele mogelijkheid om de privacy van de gebruiker te waarborgen; je geeft als het ware al jouw data uit handen.
Mag dat zomaar? Dat is een lastige discussie, waar op dit moment nog geen sluitend antwoord op is. Wij werken met een open platform waarin we zowel de gegevens vanuit onze eigen blackbox als die vanuit de automotive verzamelen. Dat is relevant voor jou, want vaak beheer je verschillende merken auto’s binnen één wagenpark. In de toekomst verwachten we een verschuiving van de blackbox naar gegevens via de leverancier. Dan is het des te belangrijker dat alle verzamelde informatie in één keer inzichtelijk is, in één look and feel.
En zijn er nog andere trends die je kunt verwachten?
De auto gaat van bezit naar gebruik. Dat is deels wat wij nu al mogelijk maken met carsharing. Je gaat steeds meer auto’s delen, en dan wordt realtime inzicht extra belangrijk. Elektrisch rijden neemt toe, en in de toekomst krijgen we ook nog te maken met de zelfrijdende auto — maar dat zal niet heel snel gaan. Voor al deze ontwikkelingen blijft inzicht essentieel. Dus ook de komende 25 jaar bieden wij voertuigenbeheer aan, voor iedereen. Zorgeloos en met gemak!